Iskolánk a „Tavaszi zsongás” programsorozat keretében online retorikai versenyt hirdet tanulóink körében. A jelentkezők feladata elkészíteni egy maximum 3 perces videót, amely az alábbi témák egyikét dolgozza fel az adott szituációnak megfelelően…

1. ÉN ILYEN EGÉSZSÉGÜGYI/SZOCIÁLIS SZAKEMBER SZERETNÉK LENNI!

Az egészségügyi szakmák sokszínűek, összetettek. Te döntheted el, hogy hozzád melyik terület áll közel, hol szeretnéd kamatoztatni tudásodat. Vannak, akik szívesen foglalkoznának gyerekekkel, vagy inkább időskorúakkal, súlyosan beteg emberekkel. Mások inkább az egészségneveléssel, a rehabilitációval, vagy valamilyen diagnosztikus beavatkozással. Illetve vannak olyanok is, akik a pszichiátriai betegek ellátásában találják meg hivatásukat.

A legtöbb tanulóban tudatos pályaválasztás előtt kialakul egy kép, egy idea, milyen területen és milyen szakmai elhivatottsággal szeretné elvégezni életfeladatát. Az iskolánkban megszerzett elméleti ismeretek elsajátítása mellett az egészségügyben az emberség, a kommunikáció, az empátia, a feltétel nélküli elfogadás elengedhetetlen. Fontos, hogy mindenki olyan területen dolgozhasson, ahol a lehető legjobban tudja hasznosítani azt a tudást!

SZITUÁCIÓ:
Képzeld el, hogy felkértek egy tudományos diákkonferencia megnyitására, ahol arról kell beszélned, hogy neked, középiskolás diákként mi az álmod!

2. AZ ONLINE TANULÁS IS LEHET NAGYSZERŰ!

Éppen egy éve, hogy eddig ismeretlen feladattal találta szemben magát tanár és diák: az online tanítással, tanulással. A közösségi oldalak hirtelen tele lettek kritikával „semmit sem ér”, „közel sem tudja azt a tudást adni, mint a személyes oktatás”… Mégis, rá kellett döbbennünk, hogy vannak olyan pozitív hozadékai, amiket csak itt tudtunk érvényesíteni igazán. Ezek példának okáért az önálló tananyag- és szövegfeldolgozás, amely segíti a kognitív kompetenciák fejlődését, de számtalan más előnye is van…

SZITUÁCIÓ:
Képzeld el, hogy egy online diákönkormányzati gyűlésen szeretnéd megvédeni az online tanulást, rámutatva annak jelenkori szükségességére, valamint arra, hogy mennyi mindennel bővültek ismereteid, tanulási módszereid, digitális eszköztárad stb.

KEDVES JELENTKEZŐ!

A FENTI SZITUÁCIÓK KÖZÜL EGYET KELL VÁLASZTANOD, S ARRÓL ELŐADÁST (ILLETVE ÉRVELŐ ELŐADÁST) TARTANOD MAXIMUM 3 PERC TERJEDELEMBEN, AMELYET VIDEÓRA IS FELVESZEL, S ELKÜLDÖD A SZERVEZŐ TANÁROK (HEGEDŰS RENÁTA, VARGA LÁSZLÓNÉ) MESSENGERÉBE. AZ ELŐADÁS SZÖVEGÉT ELŐRE MEGÍRHATOD, DE NEM OLVASHATOD FEL, AZT A KAMERÁBA NÉZVE KELL ELMONDANOD (A LAPBA BELEPILLANTHATSZ).

JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ: 2021. MÁRCIUS 19. (PÉNTEK)

BEKÜLDÉSI HATÁRIDŐ 2021. MÁRCIUS 23. 16.00 ÓRA (KEDD)

EREDMÉNYHIRDETÉS: AZ ISKOLA HONLAPJÁN MÁRCIUS 31-ÉN (SZERDÁN)

JELENTKEZÉS: AZ OSZTÁLYFŐNÖKÖKNÉL VAGY A MAGYARTANÁROKNÁL

A VERSENYT SZERVEZŐ TANÁROK: HEGEDŰS RENÁTA ÉS VARGA LÁSZLÓNÉ

A ZSŰRI TAGJAI: BENKŐ EMESE, HEGEDŰS RENÁTA, VARGA LÁSZLÓNÉ

DÍJAZÁS: MINDKÉT TÉMÁBAN HIRDETÜNK GYŐZTEST, ILLETVE AZ ELŐADÁS MINŐSÉGÉTŐL FÜGGŐEN TOVÁBBI HELYEZÉSEKET OSZTUNK KI. MINDEN TANULÓ OKLEVELET KAP A RÉSZVÉTELRŐL.

HA KÉRDÉSETEK VAN, FORDULJATOK A SZERVEZŐKHÖZ MESSENGER ÜZENETBEN VAGY A KRÉTÁN KERESZTÜL!
EREDMÉNYES FELKÉSZÜLÉST KÍVÁNUNK!

Varga Lászlóné és Hegedűs Renáta